Aujourd'hui c'est le


Monday 24 January 2011

Wed 26 January

Mary intro - merci!

CONSOLIDATION
nasal ON
H/W raps etc

songs: flocon papillon and j'ai un nom see post for 19 Jan.

wallwisher

mon/ma/mes

-ille see blogpost

alphabet spelling game - updated files uploaded to GLOW group in Documents


GLOW Group

NEW

Introduction to presentation of vocabulary with flashcards

old QUIA exercises


QUIZLET word flashcards for colours

MANTRALINGUA

Talking about your likes


some examples
Sandie
Julie
Bastian scroll down to Hobbies
Leon

nasal IN - to do

culture: film clip être et avoir - to do

HOMEWORK
write about what you like to do
post as a document on GLOW in HOMEWORK folder or in Comments here
a volunteer for intro Caroline and to present some new voc Mary. Merci.

3 comments:

  1. Bonjour, je m’appelle Jane. J’aime faire du shopping et j'aime aller pour le déjeuner avec mes amis. En vacances j'aime visiter les villes d'Europe avec mon partenaire. J’aime faire des randonnées et j'aime aller à la gym. Je voudrais visiter la Nouvelle-Zélande un jour.

    ReplyDelete
  2. Je ne suis pas sportive mais j'aime faire de la bicyclette avec mon mari. Aussi j'adore faire du promenade le long de la plage. Je déteste le football mais j’adore lire des livres. Aussi j’aime écouter de la musique.
    Fréquement je renconter avec mes amis pour le déjeuner et passer de temps avec ma famille.
    Maureen

    ReplyDelete

If choosing "anonymous" profile, please remember to sign your comment!